A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék
első alkalommal hibásodik meg és a
terméket, a Szolgáltató, aki egyben a szerviz is megállapítja, hogy
a termék nem javítható, akkor a
Szolgáltató 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék
cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által
bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy
nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a
vásárló részére.
B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a
terméket a Szolgáltató (aki egyben a szerviz is) megállapítása
szerint a termék javítható, akkor a
Szolgáltató a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is
törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő
a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót legkésőbb
a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható
időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a
terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes
hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi
átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a
javításra átadástól számított 15. napon. A Szolgáltató tájékoztatási
kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság
ellenőrzi.
C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket
30 napon belül nem tudja megjavítani a Szolgáltató/szervíz, akkor a Szolgáltató 8 napon belül cserélni köteles a terméket,
tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs
lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a
termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett
vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló)
részére.
D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a
harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a Szolgáltató 8 napon belül köteles cserélni a terméket,
tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a
Szolgáltató. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik.
Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát
produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba
függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló,
rossz a motor, kiszakad a vezeték.
Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a
fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló
számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül
visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
E) A jótállás időtartama a 2021.
január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó
termékek esetében
meghosszabbodik a javításra átadás napjától
kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket
a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás
termék a Szolgáltatónál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így
elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni
a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez
elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek
esetén lehetséges.